Komkommersoep met aardappel

15 maart 2018 - Krakau, Polen

Stel je eens voor,   Het is donker,  je ziet niks en hoort een tram.  Komt hij aan of vertrekt hij,  en gaat hij naar links of rechts..  zoveel vragen waar wij niet over nadenken omdat we goed kunnen zien..  vandaag zijn we op een school voor slechtzienden en blinde mensen geweest,  hele bijzondere ervaring. Wij zien alle kleuren en zien wat we maken, deze kinderen zien niks of bijna niks en maken ook de mooiste schilderijen.   Ik blijft het bijzonder vinden.

Deze school was prachtig want niet alleen kinderen die niet goed kunnen zien gaan daarheen,  maar ook kinderen met autisme, ADHD en of kinderen die niet kunnen lopen,  praten gaan hier naar school,  ze krijgen fysiotherapie,  logopedie en hydrotherapie (watertherapie)  zoveel gezien!

Tussen de rondleiding door hebben we gegeten,  je wordt warm onthaald met koekjes en gebak en drinken,   Tussen de middag eten de kinderen hier ook op school, dus als vanzelfsprekend ik ook 🙄

Komkommersoep met aardappelen erin wat naar augurken smaakt,  koude zuurkool met wortelsnippers en een mengeling van kip en vis ( althans zo proefde het)  genieten jullie maar lekker van je boterham,  ik mis mijn broodje met hagelslag enorm!

1. Groep blauw:
    15 maart 2018
    Beste juf Gaby,

De soep ziet er vies uit.
    Onze boterham met hagelslag was heerlijk :) Flauw grapje.
    Wat een mooi schilderij van de beer.
    Je maakt veel mee daar, super leuk om te lezen.
    De foto's zorgen ervoor dat wij er ook een beetje bij zijn.
    Super leuk!

Lieve groetjes van groep blauw.