Goedemorgen!

12 maart 2018 - Katowice, Polen

Het Poolse leven begint iets te vroeg naar mijn smaak.  Al vanaf 4 uur razen de trams door de straten (ze rijden echt hard) en er hangt echt een akelige lucht in de stad,  zelfs in mijn hotelkamer ruik ik hem!  Steenkool en Diesellucht...,

Vandaag hadden we een kennismakingsdag bij Metis,  dit is een begeleidingscentrum voor docenten (school voor leerkrachten)  ze willen van alles van ons weten,  maar ze spreken geen Nederlands,  bijna geen Engels en ze ratelen maar door in het Pools,  niet te verstaan!  Dus er zit een vertaler bij,  die vertaalt alles van het Pools naar Engels en van Engels naar Pools,  ze heeft het er maar druk mee!   Na een dik uur praten over het onderwijs gaan we naar de eerste  school,   Op deze school zitten ongeveer 400 leerlingen,  ze hebben een zwembad en een gymzaal op school,  wil ik ook wel 😆

Daar hebben we gekeken bij een muziekles..  dat was erg leuk en leerzaam om te zien. De kinderen leerden wat een concertzaal is,   Wat je er kunt doen,  hoe je een kaartje moest kopen, hoe je er uit moet zien, welke instrumenten zitten er in een orkest en hoe klinken ze..  daarna,    Was er  het magische tapijt en dat was zoooooo cool!  Het is een soort Digibord maar dan op de grond,  zo leerden ze piano spelen, en instrumenten herkennen.   Echt tof!  Ik wil ook wel zo een 😂

En toen alle kinderen weg waren,  mocht juf ook even spelletjes spelen! Ik zet de foto’s erop en dan kunnen jullie allemaal meekijken!

Fijne dag allemaal!

1. Groep blauw:
    13 maart 2018
    Hallo lieve juf Gaby,

Wij willen ook wel zo'n mooi bord!
    Wij hebben het vandaag ook druk gehad vandaag. We weten hoe wel een dier kunnen opschrijven aan de hand van kenmerken. We hebben ook de ou en au woorden geoefend. En natuurlijk rekenen.

Vind je het leuk in Polen?

Groetjes van groep blauw!